tirsdag den 12. august 2014

Kaviarmousse

En kollega har spurgt mig om jeg havde en nem opskrift på en forret til nytårsaften. - Den her har vi fået i mange år - både fordi børnene og vi selv elsker den, men også fordi den er nem at lave og kan laves dagen i forvejen. Og så har den en fantastisk lyserød farve, som er meget festlig!

Det min mellemste datter Silles yndlings forret....

4 personer
3 kogte æg
½ dl fint hakkede løg
2 dl creme fraiche18 %
3 spsk mayonaise
3 spsk citronsaft
salt, peber og cayennepeber
3 blade husblas
100 g rød kaviar

Pynt
brøndkarse, dild og citronbåde

Æggene moses med en gaffel og blandes med løg, mayonnaise og creme fraiche. Citronsaft og krydderierne tilsættes.
Husblasen lægges i blød i koldt vand i 5 min og vrides derefter og smeltes sammen med det vand der hænger ved i et vandbad.
En lille smule af æggemassen røres i husblasen og det røres derefter i resten af æggemassen. Kaviar blandes i og det hældes i en rugbrødsform som sættes koldt. - eller som her i små portionsanretninger.

Den kan sagtens laves dagen før, men skal mindst laves 8 timer før servering.






2 kommentarer:

  1. Kan man bruge agar-agar pulver i stedet for husblas?

    SvarSlet
  2. Det ved jeg faktisk ikke, da jeg ikke kender det produkt.

    Hilsen Olga

    SvarSlet